sâmbătă, 21 august 2010

Astazi, ma revolt!

Ma revolt atunci cand i se face o nedreptate sufletului...
ridic vocea si devin de nelamurit atunci cand mi se calca in picioare sentimentele...

Sunt un om obisnuit ,fara titluri si fara pretentii care sa-mi adauge la nume titulatura de doctor, avocat, jurnalist sau profesor... nu am meritat astfel de adjective de performanta si nu am facut nimic sa le obtin... dar oamenii care sunt intelectualii acestei natiuni, care au obtinut diplome sau si-au facut carti de vizita pe care isi ataseaza astfel de titulaturi ce fac pentru tara asta? unde s-au ascuns si de ce accepta umilinta asta ingrozitoare la care sunt supusi?
Se plang ca nu au ce face! dar sistemul in care lucreaza fiecare are niste resorturi? cineva le poate actiona !
Oare un ministru poate lua hotarari peste capul tuturor celor pe care-i reprezinta?
Ce ma deranjeaza cel mai mult este incompetenta! unde nu te pricepi, nu te bagi!
Nu poti fi preot, daca nu il iubesti pe Dumnezeu!
Nu poti fi medic, daca nu iubesti oamenii!
Nu poti fi avocat, daca nu iubesti dreptatea!
Nu poti fi profesor, daca nu iubesti copiii!
Nu poti fi jurnalist, daca nu stii sa scrii!
Fiecare din noi ar trebui sa facem meseria pentru care suntem inzestrati si pasionati...

Dar, unde sunt acei profesori care, constienti ca lucreaza cu sufletele nevinovate de copii, au curajul sa se daruiasca si sa faca educatie asa cum meseria nobila, pe care si-au ales-o, le impune?
Unde sunt parintii, care in loc sa le plateasca examenele copiilor in incercarea de ai face altceva decat isi doresc, ar trebui sa-i ajute sa-si insuseasca regulile de bun simt?...
Astea se invata in cei 7 ani de acasa si sunt temelia in formarea unui OM!
Parintii, invatatorii, profesorii sunt cei care-si pun amprenta in formarea (sau deformarea) personalitatii unui tanar!
Apoi urmeaza celelalte meserii cu titulaturi de carte de vizita, care s-a demonstrat in ultimii ani, ca nu prea au de-a face cu inteligenta sau aptitudinile persoanei...
Sentimentele mele sunt influentate direct de ce se intampla cu slefuirea unei generatii tinere, de care sunt atasata si pentru care ar trebui sa schimbam lumea...
Azi, mi-e sufletul atat de greu pentru ca am vazut ce zbucium si cata nepasare trebuie sa suporte un tanar inteligent si care doreste sa-si construiasca un viitor, intr-o tara in care minciuna la orice nivel, guverneaza!

Suntem singura tara din Europa condusa de prejudecati idioate si de interese financiare absurde, iar pentru asta intelectualii din Romania sunt direct raspunzatori!

9 comentarii:

  1. Asa este ai foarte mare dreptate draga mea.Dar stii cum se spune nu?,,Traim in Romania,si asta ne ocupa tot timpiul.''Eu de exemplu sunt intr-un carucior cu rotile din vina medicilor.Si sunt convinsa ca nu le pasa ca sufar...si au facut si alte gafe profesonale pe seama mea.Nimeni nu isi mai face cu pasiune meseria...

    RăspundețiȘtergere
  2. In ciuda aparentelor nu sunt multi intelectuali "adevarati" in romania. Diplomele se iau pe banda, asa ca ele nu reflecteaza realitatea.

    Intelectualii la noi, ca si biserica ortodoxa, nu prea se uneste cu statul. Prefera sa nu se "murdareasca" in jocurile efemere ale politicienilor.

    Mai sunt si altii, mai sunt 7000 cand crezi ca esti singur. Profesorul meu de romana din liceu era unul dintre ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai dreptate, David!
    Intelectualii din tara asta sunt foarte putini... dar au obligatia morala de a-si face auzit punctul de vedere...
    Am avut si eu un profesor (coincidenta, tot de limba romana), care mi-a marcat viata.
    Un Om remarcabil si un profesor care iti dadea impresia ca tu ai fost ales sa gandesti in limba romana!
    Multumesc de comentariu, te mai astept... Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti multumesc pentru comentariu pe care mi-l-ai lasat si te mai astept cu drag pe blogul meu caci,si te voi vizita mreu...

    RăspundețiȘtergere
  5. e interesanta postarea ta,dar tocmai aici e paradoxul zilelor noastre ca :
    -multi sant preoti dar nu il cunosc pe Dumnezeu
    -multi sant medici dar nu iubesc oamenii(doar banii lor)
    -etc

    fi binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  6. -@kis-
    De acelasi paradox vorbeam si eu... e o lipsa de respect pentru niste meserii nobile si cred ca totul pleaca din familie... Copiii nu mai sunt indrumati spre respect si responsabilitate, ci spre obtinerea de bani, cu orice pret...

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mai este o problema: in ziua de azi meseriile nobile sau pardon, oamenii cu studii care sunt pasionati de ceea ce fac ajung sa nu mai profeseze din cauza "altora" care ajung acolo prin "pile". Asta e viata si Romania, din pacate! Dar sa nu mai fim tristi, viata merge inainte si cu bune si rele! Si trebuie sa fim optimisti ca lucrurile se vor rezolva la un moment dat!

    RăspundețiȘtergere
  8. E târziu să mă revolt alături de tine?
    La "marea" şedinţă publică de ieri, au fost 3 posturi.
    S-au bătut pe ele.
    Iar eu, ca şi alte colege, cu titularizarea luată, cu vechime,etc., am rămas FĂRĂ!
    Nu-nţeleg pentru ce am mai dat acest concurs? Ca să...ce?! Să-l am acolo, trecut la numărătoare?! Offf! Oare-n toate judeţele e la fel?
    Ăsta este sistemul. Primează datul din coate, mita şi minciuna.
    Dreptatea? Cred că a mâncat-o un vârcolac şi a dispărut cu ea în neant.

    RăspundețiȘtergere
  9. niciodata nu-i tarziu sa te revolti...
    imi pare rau de energia pe care o consumi suferind si punandu-ti intrebari care nu vor primi raspuns!
    oricum minciuna, mita si nesimtirea nu si-o trece nimeni pe cartea de vizita, dar nu e greu sa-i recunosti pe cei care-si cladesc viata pe astfel de " calitati "...

    RăspundețiȘtergere