miercuri, 29 decembrie 2010

Crăciunul cu păpădii

Iarna asta m-a făcut să trăiesc 2 anotimpuri în trei zile.

Sâmbătă 25 decembrie, a fost primăvară. Am fost pe faleză câteva ore şi am făcut mişcare.
Nu a-ţi văzut o tipă minionă, blondă, în trening şi adidaşi care urca şi cobora cele 140 de trepte, sau scara sportivilor, cum i se spune? Dacă da, atunci aflaţi că eu eram! Am urcat si coborât treptele de vreo 3 ori, am alergat puţin şi am respirat un aer curat si însorit, încărcat de aerosoli primăvărateci în prima zi de Crăciun. Ce putea fi mai frumos? Vă daţi seama câtă energie pozitivă mi-a străbătut fiecare moleculă a fiinţei? Şi ca să fie frumosul transformat în neuitare, am descoperit un colţ plin cu păpădii mici, ca nişte clopoţei care se bucurau în micimea lor, de măreţia sărbătorii. Le-am admirat, apoi am cules o mână bună şi le-am adus acasă. Aveau codiţe mici pentru că erau grăbite să înflorească, nu le putem pune în apă să mă minunez de vitejia lor. Le-am spălat şi presărat pe o coală de hârtie, la uscat...
Nu ştiam ce să fac cu ele, parcă îmi părea rău că le-am rupt, dar...

Luni, 27 decembrie, a venit iarna. Cu ninsoare de dimineaţă!
Frig, fulgi afară, în casă cald, Crăciun... păpădii. Am sacrificat minunile galbene şi am făcut un ceai înmiresmat, îndulcit cu miere şi... în casă a venit primăvara!
Vedeţi, aşa e şi cu viaţa noastră. Suntem supuşi clipei, azi suntem fericiţi, mâine se năpusteşte viscolul şi ne îngheaţă speranţa.

Să vă fie mai bine în 2011 şi să vă bucuraţi de tot ce aveţi!
Lăsaţi-i pe alţii să se bucure de bani, voi bucuraţi-vă de natură, de oamenii dragi, de frumuseţea şi tinereţea voastră, dar nu-l uitaţi pe Dumnezeu şi din puţinul care îl aveţi, rupeţi o firimitură şi pentru făpturile mai necăjite ca voi. O vorba bună sau un colţ din bucăţica voastră de pâine e atât de puţin, dar pentru cei năpăstuiţi poate însemna o zi din viaţă.
Să ne citim sănătoşi! Cu drag...

12 comentarii:

  1. Doamne-ajută!
    Îţi doresc ca tot binele din lume, să bată începând cu prima zi a anului nou, la uşa casei tale.
    Să ai un an plin cu vise ce-ţi bat în geam,ca să le vezi împlinirea.
    Să fii sănătoasă şi inspiraţia să-ţi fie şi tată şi mamă şi pâine şi apă.
    S-auzim numai de bine!
    O îmbrăţişare mare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stau şi mă gândesc uneori ce scurtă e viaţa unui om! Viaţa fiecăruia e precum o stea. Începutul e când apare pe cer, când străluceşte precum un soare pe cerul senin ori înnorat, iar maturitatea când încet se topeşte, dispare neajutorată precum pâlpâirea unei lumânări. Dar parcă mai frumos e când străluceşte, când are putere, acea parte a vieţii numită copilărie.
    Nu e om cel ce o dată în viaţa sa nu a ştiut ce înseamnă sa fii copil, nu a făcut lucruri specifice copilăriei şi nu a ştiut să preţuiască scumpa sa copilărie!
    Copilăria se caracterizează prin jocuri, zâmbete, zile de sărbătoare şi…soare.
    Pentru fiecare copil, zilele de sărbătoare sunt un mic colţ de Rai.

    Papadiile fac semn cerului,
    ca au ajuns cu bine pe pamant
    Valentin Marica


    Texte de acelaşi autor




    Traduceri ale acestui text
    0

    Comentariile membrilor

    print e-mail
    Vizionări: 1055 .



    Ne-au năpădit păpădiile...
    poezie [ ]

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    de Nicoleta Tase [N ]

    2005-10-20 | |


    Ne-au năpădit păpădiile, prietene,
    ne-au podidit păpădiile înflorite!
    Se-ndeasă, se-aruncă, se-îngână, se ceartă...
    Ne-au invadat păpădiile,
    ne-au cotropit păpădiile pufoase!
    Câmp nesfârşit, incredibil de alb –
    şi noi mici, mici... cât o păpădie.
    Dă-mi mâna şi hai să le lăsăm să treacă,
    să curgă prin noi alunecând ca ploaia,
    să ne ningă prin gene cu puf incolor.
    Ne-au traversat păpădiile, prietene,
    ne-au străpuns păpădiile pufoase!
    Şi după, prin iarbă, abia atingând
    frunza incredibil de verde,
    se cerne liniştea dinspre apus,
    spărgându-se tăcut în mii de gânduri.

    Frumos si profund scris ca deobecei...
    Iti doresc un an exact cum ti-l doresti tu,te imbratisez cu multa caldura si te voi mai vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. ''Lăsaţi-i pe alţii să se bucure de bani''

    Imi place tot ce ai scris, dar ceea ce am mentionat mai sus, nu :D. Cu asta nu sunt de acord. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Aris, cuvintele tale mereu ne îmbată cu frumusețe și prospețime! Să ai un an plin de inspirație și de liniște sufletească!

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciun cu caldura...Ce sa facem, cu natura nu te pui. Sa fim noi sanatosi si sa avem un An Nou mai bun.Sarbatori minunate îți doresc să ai!:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Apropo, frumos ai mai scris...Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunile acestea ale gandului dumneavoastra ne-au insotit in 2010. Sper ca 2011 sa aduca adevarate revelatii ale gandului, care sa fie depasite in 2012 de alte minuni.La multi ani, ca suntem la poarta lui 2012!

    RăspundețiȘtergere
  8. LA MULTI ANI!Noul an sa fie plin de bucurie si numai bine>:D<

    RăspundețiȘtergere
  9. La Multi Ani cu sanatate, bucurii si zile pline de soare auriu ca medalionul lucitor al unei papadii!

    Imi place blogul tau si te-am adaugat la linkurile mele.

    Noroc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumos, foarte frumos, Aris! Randurile astea m-au impresionat mult, si cel mai mult... "Vedeti, asa e si cu viata noastra. Suntem supusi clipei, azi suntem fericiti, maine se napusteste viscolul si ne ingheata speranta." E adevar invelit in cuvinte frumoase, e durere de adevar.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ceea ce e trist e ca eu vad intotdeauna mai intai partea trista, si apoi dac-o mai vad si pe cea fericita. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Împliniri personale şi profesionale peste normă!

    La mulţi ani şi spor la scris!

    RăspundețiȘtergere