miercuri, 15 decembrie 2010

Cu şi despre, Iarnă

A venit iarna, cu de toate...
Dureri de genunchi, de cap, de spate si zăpadă.
Frumos a nins noaptea trecută, la Galaţi! Fulgi uşori, perfecţi, fără vânt, s-au bulucit la lumina becurilor şi au luat locul fluturilor de noapte ai verii.
Ador Iarna...
Nu ma plâng niciodată că e prea frig, că ninge prea mult, că ma doare ceva din cauza vremii. Trag o pereche de blugi pe mine, o gecuţă uşoară şi mă aştern la drum prin oraş să mă bucur de gerul aspru şi zăpada proaspătă. Mă fac uitată prin grădina publica sau pe faleză şi nu aş mai intra în casă.
Când simt gerul muşcându-mi obrajii, mă văd copil aruncat în aer şi alintată de toate neamurile, pentru că eram o dodoloaţă şi o şmecheră, ca toţi copiii sănătoşi, de altfel.
Acum, om matur, caut să trezesc acele amintiri ca să-mi recapăt puterea şi pofta de viaţă!
Răsună în minte vocea tatălui meu:
-Nu mai poate tata, de drag şi de dor!
Sunt convinsă că face acelaşi lucru cu micuţii îngeri pe care-i întâlneşte în cer.

Dar să nu uit... sunt copil de primăvară, îndrăgostit nebuneşte de Iarnă!

6 comentarii:

  1. Tu iubesti, Aris draga, toate anotimpurile! si despre toamna ai tinut un discurs minunat si iubaret. Si eu sunt copil de primavara, si iubesc toate anotimpurile desi aseara am inghetat de-a binelea pe scena din piata sfatului din brasov. si la noi a nins ca in povesti...si mie imi place sa ma pierd printre fulgi, sa uit de mine si sa-mi aduc aminte de mine ..cea mica. O zi superba!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate, Fata a Dunarii!
    Iubesc toate anotimpurile si ma bucur de natura si ma bucur de fiecare zi a existentei mele!
    Dar imi face placere sa tratez fiecare anotimp asa cum merita, cu vorbe frumoase si bucurie.
    Altfel cum sa traiesc binecuvantarea vietii?
    Multumesc de popas si citire!
    cu drag...

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos scris...eu in acest an o sa incep sa iubesc si iarna cu tot aduce ea, fiindca acum uram iarna iar de sarbatorii ma simteam mai singura ca nicicand si pana primavara era musai in stau zi de zi in casa, insa acum datorita ingerasului cu suflet de copil,voi incepe sa simt normalitatea in limita posibilităților si ma bucur cu adevarat de fiecare anotimp in parte.Iti las si un citat:

    “Imi plac aceste zile reci , cenusii de iarna.Astfel de zile iti permit sa iti savurezi o autentica stare de melancolie.”
    Bill Watterson

    Si inca ceva:
    Craiasa Zapezilor, pe cine vede ca-i calca plapuma cea pufoasa, ii face umeri albi si grei ne interesand-o cine e. Soarele rotund si palid, se arata cu frica printre nori cei reci.


    IARNA

    de Mihai Leonte


    In noapte luna de pe cer
    Ne priveste cu raceala,
    E frig, zapada si mult ger
    Dar sunt cuprins de o caldura,
    Cum sa spun? Aproape ireala.

    Dar fiindca sangele in vene
    A prins un puls, accelerat,
    Imi bag capul intre perne
    Si ma las de somn furat.

    Viselor veniti la mine
    Sa ma-nconjurati cand dorm,
    Chipul ce mi-e drag cu mine
    Vreau sa-mi fie tovaras de somn.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine m-am regăsit în rândurile scrise cu atâta pasiune şi putere! Am simţit fiori zbătându-mi-se în privire. Am simţit plăcere citindu-te... frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. Este un adevarat poem tot ce ai asezat aici sub privireile noastre. Ma prind in gandurile tale si subscriu sentimentelor copilaresti..

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumos de bucuri de iarna, ce frumos si vesel o traiesti! Esti intr-adevar un copil de primavara care se bucura de iarna, o raza de soare care straluceste prin zapada!Sa nu-ti pierzi niciodata seninatatea..

    RăspundețiȘtergere