vineri, 30 iulie 2010

Domnului Beligan... cu respect

Intamplator (oare?) am descoperit un interviu dat de Radu Beligan... M-a impresionat atat de mult incat am stat zeci de minute ca un copil cu degetul in gura ascultand... De ce suntem surzi, de ce suntem orbi, de ce sintem atat de limitati si nu vedem ce oameni, ce caractere, ce profesionisti sunt acesti mari actori? La cuvintele frumoase care i- au fost adresate maestrului acesta raspunde:
-Mi-am facut datoria!
Daca acest minunat actor si-a facut datoria, noi ce-am facut? Nu am putut aprecia talentul... Cate lipsuri, cata naivitate si ignoranta in capul unei natiuni atat de inzestrate... Oricate regimuri politice mai bune sau mai rele, mai competente sau mai incompetente, ar guverna tara asta, nici unul nu poate lua ce am primit in dar de la divinitate; marile valori... Acestea au rezistat si au ajuns in sufletul romanului pentru ca au trait cu noi, au vorbit aceeasi limba cu noi, dar meseria si-au facut-o desavarsit... Au imortalizat personaje, au dat viata operelor genialilor scriitori romani si straini, au imbogatit cultura... Vai, de natiunea care nu-si respecta valorile, caci v-a ramane fara viitor...
Sa fii sanatos, Domnule Beligan!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu