sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Un altfel de... trecut

Azi, mi-am propus să mă întorc în trecut, să experimentez puţin din viaţa pe care o duceau bunicii. Deci, dis de dimineată am stabilit un meniu pur românesc: borş de cartofi, iar la felul doi o tocăniţă cu carne de pui, multă ceapă, morcov, ţelină, ardei, bostănei raşi, roşii tocate,pătrunjel verde şi o mămăliguţă cât floarea soarelui, să lumineze şi să sfinţească masa.
Totuşi, dacă tot am depus atâta efort numai la gătit, nu puteam să stric finalul!
Cumpărasem, într-o excursie la munte, câteva străchini de lut, aveam şi un fund de lemn, un prosop ţesut în casă de la nunta mamei şi lampa bunicilor, invitată să păcălească timpul.

Am întins prosopul înflorat pe masa din bucătărie, am răsturnat mămăliga pe fundul de lemn în mijlocul mesei, iar farfuriile le-am aşezat pe locul fiecărui membru din familie, 3 pofticioşi, 3 străchinuţe şi... mi-au dat lacrimile de dorul bunicilor şi a copilăriei, care în ultima vreme se trezeşte cu mine dimineaţa şi adoarme obosită în gândul meu, seara...

Plecaţi în oraş cu treburi de oameni mari, când s-au întors la prânz, nu vă pot descrie ce surpriză au avut oamenii dragi cu care călătoresc prin viaţă!
Cum au intrat pe uşă mirosul de mâncare bună i-a adus în jurul mesei, iar cand au vazut decorul m-au declarat, de comun acord, bucătăreasa zilei şi zâna poveştilor!

Motiv de bucurie într-o familie mică şi armonioasă!
Lipseşte ceva?
Criza? Care criza? Poate criza de idei, în rest dacă avem puţină voinţă ne bucurăm de ce avem şi Slavă Domnului, avem suficient cât să nu uităm că suntem, încă, români!

10 comentarii:

  1. Cat de frumos:)Bravo,mereu reusesti sa ne aduci aminte cu drag de copilarie:)
    P.S.:mi-ai facut pofta de tocanita si mi s-a facut o foooooaaaameee:)Ma duc fuga la bucatarie sa vad ce gasesc bun pe acolo:)
    Un week-end cat mai placut si minunat alaturi de cei dragi.Multe zambete si imbratisari din indepartari:)>:d<

    RăspundețiȘtergere
  2. Eii asa e si mi-sa facut un dor de bunica!!Foarte frumoasa povestea ca deobecei...!

    RăspundețiȘtergere
  3. o gospodina desavarsita. o familie minunata. o amintire placuta si un articol placut pentru lectura si suflet.
    zi senina sa-ti fie in fiecare zi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce este simplu este frumos si pe deasupra si gustos, minunat! mai ramanea sa tai mamaliga cu ata!ccu drag...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu bunica, am reuşit să vorbesc la telefon, ieri, înainte de a pregăti cu mama mea, bunătăţi pentru astăzi.
    Pe mamaia, o voi vizita peste 5-6 zile şi sper din tot sufletul să o găsesc sănătoasă.
    Şi eu mă trezesc şi adorm în gând cu mamaia şi tataia...Cred cu tărie că dragostea mea pentru ei şi a lor pentru mine, va învinge barierele timpului şi "lumilor" de aici şi de dincolo de eternitate.
    O îmbrăţişare mare-mare, cam cât sufletul meu.

    RăspundețiȘtergere
  6. aspecte emotionante din viata armonioasa de familie!
    fiti binecuvantati!

    RăspundețiȘtergere
  7. Esti un om deosebit, care porti bucuria in buzunarul de la piept!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce minunat ca mai exista oameni care traiesc atat de frumos!Esti o persoana optimista si de aceea ma simt bine ori de cate ori vin in vizita la tine .

    RăspundețiȘtergere
  9. Pff... Mie aproape mi-au dat lacrimile din cauza emoţiilor răscolite de ale tale cuvinte. Nici nu mai menţionez de foame şi poftă. :)

    RăspundețiȘtergere