luni, 31 ianuarie 2011

Fericirea

Am crezut că a fi om, a trăi în timpul rezervat ţie, a te bucura de răsăritul şi apusul soarelui, a trece ca un tren personal prin gara mirărilor tale primind răspunsuri şi descoperind lumea, asta înseamnă fericire. Dar omul e un semn de întrebare, el însuşi, de la starea de fetus până la bătrâneţe, înconvoiat de ani...
Şi totuşi ce e fericirea?
Dacă nu ştii, atunci întreb:
- Când auzi glasul mamei şi întinzi braţele să-ţi aline durerea, când descoperi verdele pădurii şi albastrul cerului, galbenul frunzelor de toamnă, albul zăpezii şi frumuseţea înflorită a primăverii, când simţi fiorul iubirii dulci de tinereţe, nu eşti fericit?
- Când comprimi timpul în gânduri şi cuvinte, când calci cu picioarele goale în iarba plânsă a dimineţii, când ridici pe deget buburuza destinului, când miroşi trandafirul tinereţii tale şi te îmbeţi de sărutări în amurg, nu eşti fericit?
- Când, în faţa altarului, ţi se aşează pe frunte cununia şi trăieşti taina nunţii, când atingi obrazul copilului tău nou-născut, când alergi să-l prinzi în braţe după ce a făcut primul pas, chiar, nu ai simţit fericirea?
Fericirea dureaza o clipă şi e valoroasă ca viaţa.

8 comentarii:

  1. Da, asta e fericirea!:) Si sunt fericita ca am citit randurile acestea. Sunt fericita, pentru ca mi-au trecut prin minte momente fericite, Aris.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Fericit cel care gusta din clipe frumoase si fac din ele clipe de fericire. Te imbratisez cu multa caldura draga Aris!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea Aris,iti multumesc pentru vizita si complimente.Am mai frumos întrebată acest lucru si m-am gandit si eu...insa,parca nu sunt pregătită si mi-e cam teama caci,din punct de vedere gramatical cred ca,nu stapanesc bine limba romana,fiindca eu am invatat sa citesc,scriu si sa socotesc cu ajutorul unchiului si al tatalui meu vitreg acasa,iar limba engleza cu o prietena...pentru ca le-a fi fost foarte greu la ai mei,ma duca la scoala etc.Si mi-e cam teama sa nu fac greșeli si sa ma fac de ras,pentru ca si cand postesc o poezie,prima data o scriu in caiet apoi,pe calculator in micro-softword si pe urma postesc pe blog si plus ca inainte cer parerii de la apropiati...
    Fericirea se apropie incontestabil de lumea emotiilor: e traita intr-o maniera involuntara, fizica si psihica, adesea se poate lipsi de cuvinte si nimeni nu poate hotari sa fie fericit la comanda. Fiecare dintre noi are o viziune proprie asupra fericirii: ca este sau nu posibila, ca tine de actiune sau de repaos, ca depinde de eforturile noastre sau de intamplare.
    Te imbratisez si te pup,te mai astept!!

    RăspundețiȘtergere
  4. "Fericirea te face dulce, încercările te fac puternic, regretele te fac uman, eşecurile te fac umil, succesul te face să străluceşti, Dumnezeu te face sa continui." (Mahatma Gandhi)

    RăspundețiȘtergere
  5. au cautat si au vorbit despre fericire multe categorii de oameni si fiecare au enuntat fericirea dupa propriile limite;
    mie imi place si cred ce a spus ap. Pavel(romani 4:8):
    ,,...fericit este omul caruia nu-i tine Dumnezeu in seama pacatul,,...
    fii binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Și poate e mai valoroasă decât viața, per ansamblu. :-)

    RăspundețiȘtergere